Niektorí učitelia prikladajú väčšiu váhu vedomostiam pri odpovedi, iní hodnotia snahu. Ešte iní sú presvedčení, že najdôležitejší je test na konci roka, no a niektorí hodnotia aj správanie. Takmer všetci učitelia známky dávajú, ale každý z nich známkuje inak a podľa iných kritérií.
Zo známok sa budúcnosť veštiť nedá
“Známky sú síce užitočné ako orientačné body, ale určite nevypovedajú o šikovnosti, o nadaní, ani o budúcnosti.“
Ak má dieťa nadanie na matematiku, bez problémov z nej dostane jednotku, to však zároveň neznamená, že v nej aj naplnilo svoj potenciál. Na iný predmet naopak nemá talent, alebo ho jednoducho natoľko nezaujíma. Je to problém, keď z neho dostane štvorku? Známky sú síce užitočné ako orientačné body, ale určite nevypovedajú o šikovnosti, o nadaní, ani o budúcnosti.
Slovenský vzdelávací systém ako celok v súčasnosti neprihliada na nadanie, potenciál a potreby jednotlivých žiakov. Musíme ho zmeniť tak, aby do úvahy bral ich odlišné záujmy a schopnosti.
