Aké pozitíva majú neštruktúrované hry viacerých detí?
Deti sa pri nich trénujú v rozvíjaní sociálnych zručností, v spolupráci, riešení konfliktov, v komunikácii alebo vytrvalosti. Dospelý nemusí vždy správne odhadnúť, čo dieťa práve potrebuje. A pri týchto hrách si to deti vyberú podľa seba.
Kedy by už mal dospelý do hry zasahovať, napríklad ak sa mu hra zdá byť agresívna?
Deti si veľa situácií dokážu medzi sebou vyriešiť sami. Ale keď si deti s konfliktom nevedia poradiť a riešia ho silou, dospelý by mal zasiahnuť a pomôcť im uzmieriť sa tak, aby boli obe deti spokojné. Niekedy tiež nemusia odhadnúť, že hra pre ne môže byť nebezpečná, alebo že by si mohli ublížiť. Vtedy je na mieste, aby dospelý do hry vstúpil.
Aké pozitíva majú neštruktúrované hry viacerých detí?
Deti sa pri nich trénujú v rozvíjaní sociálnych zručností, v spolupráci, riešení konfliktov, v komunikácii alebo vytrvalosti. Dospelý nemusí vždy správne odhadnúť, čo dieťa práve potrebuje. A pri týchto hrách si to deti vyberú podľa seba.
Kedy by už mal dospelý do hry zasahovať, napríklad ak sa mu hra zdá byť agresívna?
Deti si veľa situácií dokážu medzi sebou vyriešiť sami. Ale keď si deti s konfliktom nevedia poradiť a riešia ho silou, dospelý by mal zasiahnuť a pomôcť im uzmieriť sa tak, aby boli obe deti spokojné. Niekedy tiež nemusia odhadnúť, že hra pre ne môže byť nebezpečná, alebo že by si mohli ublížiť. Vtedy je na mieste, aby dospelý do hry vstúpil.